søndag 2. mai 2010

Søt strikkekjole til ei lita prinsesse

Jeg har funnet et garn og strikkeoppskrifter som er bare helt søte! Sublime... Garnet er nokså tykt, og utrolig mykt...og laget av ekstra fin merino ull, silke og cashmere - kun det beste er godt nok for våre små troll. Hihi.

I oppskriften skulle denne være helt rosa, men jeg hadde for en stund tilbake falt for et isblått garn (i lerke...men ikke si det til noen- de har akkurat samme tykkelse!) og valgte derfor å bruke hvitt Sublimegarn i tillegg.

I mitt gamle syskrin har jeg samlet gamle knapper fra min mormor, og siden det er min nieseprinsesse som skal få kjolen, passet det fint å pynte den litt med gamle klenodier. :-)

Mammaen til nieseprinsessa er nokså lite rosa av seg, men jeg ser jo for meg at denne ville vært søt i lys rosa med perlemorsknapper også...

Holder på med en jakke til miniprinsen også, så det kommer nok mer fra Sublime her på bloggen! :-)

2 kommentarer:

  1. prinsessemammaen gleder seg til å få ta den på prinsessa :-) så flink du er! og så må eg bare tilføye at som nybakt prinsessemamma har jeg etterhvert funnet ut at jeg faktisk liker rosa også...har jo til og med kjøpt rosa tunika til meg selv!! crazy! klem fra lillesøster

    SvarSlett
  2. Kjempesøt kjole Hanne Tove ! :))

    SvarSlett