onsdag 8. juli 2015

Ferdig!

Da er siste snekkerarbeid gjort i huset for denne gang! :-)

Det er ikke mange kvadratmetrene større, men akkurat nok til at vi fikk det litt triveligere og mer praktisk!

Stua er blitt forlenget med to-tre meter.

Det betyr mer lekeplass på stuegulvet for guttene, som for øyeblikket har spredd Lego ut over all ledig plass! 

En lesekrok og plass til alle bøkene våre ble det og! 

Lyst og godt med nytt gulv og nymalte vegger og tak!  

Bildene har jeg fått opp med mye strev! Litt skjevt når jeg skal prøve meg på ting jeg ikke kan, men ellers godt fornøyd! 

Et slikt prosjekt innbyr til grundig rydding- alt måtte jo ut av hyller og skap uansett. Så nå, når alt skal tilbake, har vi gått grundig igjennom og valgt ut hva som får bli! Mye ødelagte leker, gamle CD'er og fotballkamper tatt opp på VHS i -82 har gått i den sorte dunken. Tommel opp for rydding og kasting! :-)

Vi har valgt få dyre løsninger i dette prosjektet, men med vår utsikt, kunne vi ikke noe annet enn å gå for Glassrekkverk! Og det er vi knallfornøyde med! :-)

Utsikt fra kjøkkenet! 

Under verandaen fikk vi lagt plater som tar av for regnet og været. Blir godt å kunne stå tørt mens vi låser opp døren fremover! 

Siste vi har fått litt orden på, er boden. Håvard jobbet iherdig med montering før han dro på ferie! 

Her har vi Elfa hyller på alle veggene, varme i gulvet og kan oppbevare klær, fritidsutstyr, verktøy og sko. Vi har og fått en ekstra inngang som jeg tror kan være gunstig å bruke etter turer i skog og mark, padling i kajakk eller andre aktiviteter. 

Foreløpig god orden- så får vi se hvor lenge det varer! 😂

Loftet gjenstår å rydde, men ungene er alt innlosjert i hvert sitt rom. Det får jeg vise en annen gang...Hasta la vista så lenge! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar