mandag 28. mars 2011

27 kvadratmeter landsted

FREDLY

Ja, det er ikke så stort, men det er fullt av muligheter! :-) Og vi vingler mellom det å ha lyst til å bygge på, bygge ut, beholde, male, legge strøm, ikke strøm, solcelle og så videre... Omtrent hver dag våkner vi og har endret mening fra kvelden før. Sukk- noen som kjenner seg igjen?

Det vi har fått gjort nå, er å ta mål av alle vegger, vinduer og dører sånn at vi kan få laget en skikkelig tegning av hytta. Vi kommer tydeligvis ingen vei uten skikkelige plantegninger og fasadetegninger. Heldigvis har myrsnipemorfar tilbydt seg å hjelpe med de tekniske tegningene... :-) Siden hytta ligger i et LNF område og mindre enn 50 meter fra et vassdrag, er det meste utrolig vrient å få til. Alt må vi søke om, og søkeprosessen kan ta opp til 12 uker...


Inne fra stua, der størsteprinsen poserer villig. Panelet er mørkt og desverre litt skjoldete, så det skal få noen strøk med maling.


Her er mellomprinsen på vei ut ytterdøra. Nå da jeg målte fant jeg ut at ingen av dørene har standard-mål. De er 70 og 75 cm brede...og varierende høyde. :-) Sjarmerende! Og denne døren er jeg bare sååå glad i...den vil jeg egentlig flytte innendørs, sånn at den ikke blir ødelagt av vær og vind.

Mye å ta fatt på før vi er i mål, altså. Inne på bloggen Livs Lyst har jeg funnet mange fargekoder som passer godt med 50-talls stilen på Fredly. Blant annet har vi ei gammel sprinkelseng etter husfar, som faktisk prinsenes farfar også har hatt. Den tror jeg skal bli lyse-lyse-grønn...

2 kommentarer:

  1. Så deilig å ha sin egen hytte, det er en drøm for meg.
    Klem Annfrid

    SvarSlett
  2. Så koselig sted da, og herlig terrasse utenfor :) Blir nok knallbra når dere kommer igang ja, men kjenner til vinglepetter-syndromet... MEN, når en først skal søke til kommunen, så er det greit at ALT er klart og gjennomtenkt, så slipper en én runde til liksom...

    SvarSlett