mandag 21. mars 2011

Jentevest i alpakka

Som nevnt tildligere har jeg falt for Du stor alpakka sitt garn...synes dette rosa var helt magisk og nydelig i fargen! Litt usikker på hvordan det vil oppføre seg dersom man vasker det i maskin på ullprogram? Noen som har erfaring med det?

SandnesGarn har et hefte med oppskrifter som heter Sandnes alpakka 0 - 4 år for baby og småbarn. Tidligere har jeg strikket en guttevest som er deilig i barnehagen. (Kanskje den også må foreviges på bloggen ved en senere anlednign? :-) Denne gangen var det jentevesten som fristet...for en guttemor er det kjekt når jeg endelig får en anledning til å lage rosa jentetøy. :-)


Her er resultatet, og jeg må si meg ganske godt fornøyd. Havskum heter visst mønsteret i bærestykket, og det var relativt greit å få til- også for meg som ikke er superflink til å lese mønster! :-)

Og så er jeg så glad i knappene med skrift fra "Snella og petronella"...så jeg måtte bare lage en splitt sånn at jeg kunne få bruke en sånn... :-) Supersøt synes jeg denne ble til slutt..passer fint til ei supersøt lita jente!


4 kommentarer:

  1. Glad for at jeg har ei slik supersøt jente da....og hun er jammen heldig som har ei slik flink tante :-)

    SvarSlett
  2. Det var en fin vest du har strikket. Flink du er.
    Heldig den lille jenta er:-)

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  3. Så flink du er. Si i fra hvis du tar imot bestillinger, eller lærer bort strikketeknikker;-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Wow, så nydelig!!
    Kunne tenkt enn sånn til mi datter, strikker dessverre ikke "avanserte" ting ;o)

    Klem Anna

    SvarSlett